фоновое изображение шапки фоновое изображение шапки
 

 

 

Меню сайту

 
 

 
 

Інформація влади

 
 

Рішення Гайворонської міської ради

 
 

Правова допомога

 
 

 
 

Статистика

 
 


Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
 
 

28 квітня – Всесвітній день охорони праці
Девіз 2016 року – „Стрес на робочому місці: колективний виклик”

 

ЗВЕРНЕННЯ
Організаційного комітету з підготовки та проведення у 2016 році заходів з нагоди Дня охорони праці в Україні
до центральних та місцевих органів виконавчої влади, Ради міністрів Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування, роботодавців, профспілок, засобів масової інформації, керівників і працівників підприємств, установ та організацій

 


ШАНОВНІ КОЛЕГИ!


    За ініціативи Міжнародної організації праці (МОП) з метою привернення уваги світової спільноти до питань охорони праці та смертності працівників на робочому місці щорічно 28 квітня, починаючи з 2002 року, понад 100 країн світу відзначають Всесвітній день охорони праці. Наша держава підтримала цю ініціативу і відповідно до Указу Президента від 18.08.2006 № 685/2006 визначила 28 квітня як День охорони праці в Україні.
У 2016 році Всесвітній день охорони праці за рекомендацією МОП відзначатиметься під девізом „Стрес на робочому місці: колективний виклик”.
Одним з індикаторів розвитку суспільства є стан здоров’я населення, зокрема працюючого. За станом здоров’я окремої людини стоїть якість трудових ресурсів держави, продуктивність праці та обсяг валового внутрішнього продукту.
Психосоціальні ризики та стрес на робочому місці є одними з найскладніших питань у сфері охорони праці та здоров’я, актуальність яких загальновизнана для всіх країн, професій та працівників.
Стрес – фізична та емоційна реакція організму, яка виникає тоді, коли посадові обов’язки не відповідають здібностям, ресурсам і потребам працівника. Стрес на робочому місці не є виключно негативним явищем, проте надмірності (сильний, тривалий, регулярний) неприпустимі. 
    За офіційними даними EU-OSHA близько половини працівників у ЄС працюють в умовах стресу, а зростання кількості порушень, пов’язаних зі стресом на робочому місці, зумовлено поширенням гнучких і нестабільних форм зайнятості (72 % загальної кількості респондентів), надмірним навантаженням працівників (66 %), а також такими явищами, як моральне та фізичне насилля (59 %). 
Результати досліджень, проведених в Європі та інших розвинених країнах, засвідчили, що стрес на робочому місці є причиною від 50 % до 60 % усіх втрачених робочих днів. 
Питання психо-емоційного стану, у тому числі стресових ситуацій на виробництві стало предметом розгляду 34 Міжнародного конгресу з питань безпечної життєдіяльності та виробничої медицини, який проходив                27 - 30 жовтня 2015 року у м. Дюссельдорф (Німеччина). 
    У тривалій перспективі стрес на робочому місці може призвести до виникнення безсоння, емоційного занепокоєння, мігрені, хронічної втоми, депресії, алергії, захворювань опорно-рухового апарату, гіпертонії, виразкової хвороби шлунку, захворювань серцево-судинної системи, серцевого нападу, нещасного випадку та навіть самогубства.
    Усі зазначені наслідки стресу на робочому місці негативно впливають на діловий імідж та конкурентоспроможність підприємства, а в грошовому еквіваленті призводять до значних фінансових втрат.
Протягом останніх років в Україні спостерігається тенденція до зниження виробничого травматизму. Так, за даними Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України, у 2015 році порівняно з 2014 роком кількість нещасних випадків на виробництві зменшилась на 8,1 % (з 4999 до 4592), з них зі смертельним наслідком – на 6,3% (з 384 до 360). При цьому тривалий час зберігається ситуація, коли серед причин настання нещасних випадків друге місце посідають психофізіологічні причини (близько 23 % загальної кількості), до яких і належить стрес на робочому місці. Сьогодні українські працівники підпадають під дію стресу частіше через скорочення можливостей для отримання бажаної роботи, страх її втратити, суттєве зниження фінансової стабільності тощо. 
    У сучасних економічних, політичних і соціальних умовах, що склалися в Україні, важливо під час планування своєї господарської діяльноcті враховувати наслідки стресів, від яких страждають працівники, отриманих на робочому місці та за межами підприємства. 
    Захистити і зміцнити здоров’я, добробут і продуктивність як всього колективу, так і кожного окремого працівника неможливо без розуміння природи стресу і механізмів його впливу на людей та підприємство, а також без добре спланованої програми, яка пом’якшить його згубні наслідки і, що більш важливо, попередить їх.
    Робоче місце одночасно є значним осередком психосоціальних ризиків і ідеальним місцем для їх усунення.
    Вчасне розпізнання залежності стану працівника від стресу, який він отримав, може зберегти його життя або як мінімум здоров’я. 
    Стрес – це виклик не лише працівнику, але й усім, хто причетний до колективної праці. Управління стресом має стати основним пріоритетом як для роботодавців, так і для самих працівників.
    Усвідомлюючи важливість порушеного питання, тривалу перспективу його вирішення, Організаційний комітет звертається до центральних і місцевих органів виконавчої влади, Ради міністрів Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування, роботодавців, профспілок, керівників і працівників підприємств, установ та організацій із закликом звернути увагу на необхідність проведення конкретних профілактичних заходів, спрямованих на запобігання стресів та їх потенційним наслідкам на робочому місці.
    Організаційний комітет звертається до представників засобів масової інформації з проханням забезпечити всебічне висвітлення заходів, що відбуватимуться в Україні в рамках Дня охорони праці.






28 квітня – Всесвітній день охорони праці

Девіз 2015 року –

«Приєднуйтесь до формування превентивної культури охорони праці»

звернення

Організаційного комітету з

підготовки та проведення
в 2015 році заходів з нагоди

Дня охорони праці в Україні

 

до центральних та місцевих органів виконавчої влади,
Ради міністрів Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування, роботодавців, профспілок, засобів масової інформації, керівників і працівників підприємств, установ та організацій

 

 

 

Організаційний комітет

Скачати документ

 

 

 

Офісна алергія – як захиститися?

 

Офісна алергія - термін відносно новий. Сьогодні майже в кожного третього офісного працівника спостерігаються симптоти алергії, що мають різний ступінь виразності.

Офісна техніка. Принтер- це один з найпоширеніших пристроїв в офісах. Якщо вам доводилося стояти біля принтера, то ви, напевно, відчули неприємний запах від цього пристрою. Уся справа в тому, що під час друкування відбувається викид дрібних крапельок чорнила в повітрі, які, звісно, потрапляють і до наших легень. При частому вдиханні чорнила принтера можливий розвиток алергійної реакції на нього, особливо якщо чорнило потрапляє в очі та ніс. Що робити? Усю копіювальну техніку краще тримати в окремому, добре провітрювальному приміщенні. Після контакту з технікою потрібно ретельно вимити руки та обличчя, щоб змити із себе частки чорнила.

Пил. Пил- досить поширений  алерген. Навіть якщо  ваш офіс ретельно прибирається і регулярно проводиться вологе прибирання, то це ще не означає, що ви захистили себе від потенційного алергену. Пил накопичується в кулері комп»ютера, килимових покриттях, портьєрах, витяжках та інших важкодоступних місцях. Таким чином, місця скупчення пилу є постійними джерелами пилових часток, які завжди будуть літати в повітрі. Що робити? Частіше протирайте оргтехніку від пилу. Використовуйте для цього спеціальні серветки для техніки, які просочені антисептичними речовинами. Щодня протирайте екран комп»ютера , клавіатуру та мишу. Безумовно, так ви не позбудетесь від усього пилу в офісі, але зменшите ймовірність розвитку алергійної реакції.

Спори грибів. Мікроскопічні гриби є одними з найсильнішими алергенів. В офісних приміщеннях гриби можуть утворитися в горщиках для квітів, фільтрах від кондиціонерів, туалетів та інших місцях, де волого й тепло. Що робити? Уважно огляньте рослини в офісі. Якщо на грунті є зеленуваті плями, квітку слід пересадити в інший горщик з незаряженим грунтом. Кондиціонери потрібно регулярно оглядати, а у разі потреби-проводити заміну фільтрів.

Канцтовари. Такі канцелярські товари , як олівці, ручки лінійки, можуть викликати алергійну реакцію. А все тому, що ці предмети часто покриваються спеціальними розчинами, в яких містяться метали, здатні викликати алергійну реакцію на шкірі. Що робити? Частою причиною алергії є паста кулькової ручки. У такому випадку слід замінити її на гелеву. Що стосується лінійок, то віддавайте перевагу пластмасовим, вони менш алергенні, ніж дерев»яні.

Офісні меблі. Сучасні меблі приховують у собі безліч небезпек для людини. Так, предмети меблів із ДСП обробляють хімікатами, і якщо їх часто вдихати, то ймовірність розвитку алергійної реакції суттєво зростає. Також негативно позначитися на здоров»ї працівників можуть вироби з пластику, ламінат і ковролін. Що робити? Щоб знизити концентрацію шкідливих речовин у повітрі, потрібно регулярно провітрювати приміщення. Робіть це не менше 4-6 разів на день. Також постарайтеся забезпечити офіс екологічно чистими меблями. Вони, щоправда, коштують дорожче, зате не завдають шкоди здоров»ю.

Негативні для здоров»я іони. Через велику кількість оргтехніки в офісі порушується баланс аерофонів у повітрі. Зокрема, техніка постійно виділяє молекули озону, що є сильним окиснювачем. При перевищенні припустимих норм озону в приміщеннях у людей можуть виникати головні болі, а також захворювання дихальної системи, аж до набряку легенів. Що робити? Для того щоб зменшити концентрацію негативних для здоров»я іонів у повітрі приміщення, потрібні: правильна установка та експлуатація кондиціонерів; використання іонізаторів; наявність рослин в офісі; використання соляних ламп.

 

Олександр Загородній, головний страховий експерт  відділення ВД ФССНВ України   у Гайворонському районі

Марина Чмих, практикант відділення, студентка Одеського професійного ліцею технології та дизайну


 

Аналіз стану виробничого травматизму на підприємствах, в організаціях
та установах Кіровоградської області за І півріччя 2015 року

 

 

На підприємствах транспортної галузі у І півріччі 2015 року сталось 19,4% нещасних випадків (від загальної кількості виробничих випадків по області). Також значну кількість виробничих нещасних випадків зареєстровано в галузі машинобудування (9,7%), в урановидобувній галузі (9,7%), у сферах: освіти (9,7%), надання соціальної допомоги (9,7%), охорони здоров’я (6,5%), а також у сільському господарстві (6,5%). В інших окремих галузях кількість страхових випадків не перевищує 3,3 % (при загальній кількості 29%).

повний документ

Аналіз
стану виробничого травматизму та професійних захворювань на підприємствах Кіровоградської області за ІІ квартал 2015 року


    Аналіз стану виробничого травматизму та професійних захворювань на підприємствах Кіровоградської області за ІІ квартал 2015 року показав, що рівень виробничого травматизму знаходиться на сталому рівні та підвищився рівень професійних захворювань в порівнянні з аналогічним періодом попереднього року.
    За даними звітів робочих органів Фонду, на підприємствах області за ІІ квартал 2015 року зареєстровано 16 нещасних випадків, які пов’язані з виробництвом, де травмовано 16 осіб, з яких 3 особи загинуло, в т. ч. зареєстровано, 7 випадків з тяжким наслідком та зареєстровано 15 випадків професійного захворювання по яким складено акти за формою П-4.
    За період І півріччя 2015 року, в порівнянні з аналогічним періодом минулого року, зафіксовано суттєве зниження рівня виробничого травматизму та підвищення рівня професійних захворювань.
    За І півріччя поточного року зафіксовано 31 нещасний випадок, що пов’язаний з виробництвом, де травмовано 31 особа, з яких 4 особи загинули, в т. ч. зареєстровано 14 випадків з тяжким наслідком та зареєстровано 52 випадки професійного захворювання по яким складено акти за формою П-4.

повний документ

Медогляди на виробництві


    Насамперед варто зазначити, що в нашій державі існують два основні види медичних оглядів: профілактичний і трудовий.
    Профілактичний медогляд стосується всього населення України і покликаний попередити інфекційну безпеку населення.
    Трудовий – це медогляд, пов'язаний з охороною праці, який спрямований на конкретну особу, збереження її здоров'я в процесі трудової діяльності. Порядок проведення медичних оглядів працівників певних категорій затверджено наказом Міністерства охорони здоров'я України 21.05.2007р. № 246 (далі Порядок). Даний Порядок набрав чинності 03.08.2007 і стосується працівників, зайнятих на важких роботах, на роботах зі шкідливими або небезпечними умовами праці і на роботах, де потрібен професійний добір. Перелік робіт, для виконання яких є обов'язковим попередній та періодичні медичні огляди працівників можна знайти в додатку 5 до Порядку.

повний документ

 

Охорона праці при роботі з персональним комп’ютером

     «При організації праці, пов'язаної з використанням персонального компютера, для збереження здоров'я працюючих, запобігання професійним захворюванням і підтримки працездатності передбачаються внутрішньозмінні регламентовані перерви для відпочинку.
    Внутрішньозмінні режими праці і відпочинку містять додаткові нетривалі перерви в періоди, що передують появі об'єктивних і суб'єктивних ознак стомлення і зниження працездатності.
    При виконанні робіт, що належать до різних видів трудової діяльності, за основну роботу з візуальними дисплейними терміналами (ВДТ) слід вважати таку, що займає не менше 50% робочого часу.
 

повний документ

Профілактика виробничого травматизму в питаннях та відповідях.

повний документ

 

 

 

Наш край

Видатні люди краю

Пошук

Наша адреса


26300,
Кіровоградська обл.
 м. Гайворон,
вул. В.Стуса (Кірова), 17
тел. +380686465228
E-mail: libgayvoron@i.ua

Ми в соціальних мережах
skype - bibliotekahv
Facebook - hayvoron.library
Instagram - @hayvoron_library

Працюємо:
щоденно, окрім суботи
з 9.00 до 18.00
останній день місяця
 санітарний


текст | текст | текст | текст | текст | текст | текст | текст